10 thoughts on “Kira Gaji Bersih Anda

  1. yana

    Gaji sy rm1200. Ini ialah gaji basic n blum lg d potong socso epf. Boleh tolong bgtau saya brp bnyk penolakan socso n epf tersebut? Dan cara utk mengira nya sekali. Terima kasih.

    Reply
    1. million glass sdn bhd

      sekarang epf ade dua pilihan (1. potong 8% ) , (2. potong 11%) tapi biase kita akan potong 11% klau pekerja okey, kadang pekerja na potong 8% jee..tengok pde masing2,…
      contoh: ( 1200 – 11% = RM132 ), ( 1200 – 8% = RM96 )
      Klau majikan pula akn bayar epf kita sebanyak 13%.
      contoh : ( 1200 – 13% = RM 156 )

      socso kena ikut jadual caruman yg telah ditetapkan..
      http://www.perkeso.gov.my/my/pautan-pantas/kadar-caruman.html

      kwsp dn socso dipotong mengikut basic gaji kita, tidak boleh campur elaun, kje lebihan masa (ot), dn lain2
      hanya potong mengikut basic gaji kita.

      Reply
  2. intan norahkema binti mustapa

    Assalamualaikum…
    Sy ingin bertnyakan pada tuan sekiranya gaji sy pada tiap2 bulan
    Dibayar sebanyak 624. Tetapi apabila setelah ditolak epf dan socso . Baki 508.25. Sy pun confuse dari segi pengiraan gaji sy yg tiap2 bulan diterima.

    Reply
  3. chen

    Masih under probation period. Jika ada ada 3 hari x dtg kerja, dan bulan tu ada 2 ari cuti am. Bagaiman kiraan nya. Kerja 5 ari seminggu. Nak pasti kan kiraan. Terima kasih.

    Reply
  4. Mohamad firdaus

    assalamulaikum blh tolong kira kan gji sya.. basic rm1200. sya nk thu oty sya berapa ringgit sejam..

    Reply
  5. al-aqqad bin talib

    assalamualaikum…tak lengkap la boss…gaji dan bonus je…ot, elaun2 pun tak masuk…cam ne nak tepat seperti dlm payslip

    Reply
  6. ummi_ummaira

    assalamualaikum
    Tuan saya ingin tahu bagaimana pengiraan gaji bagi pekerja yang daftar masuk kerja pada pertengahan bulan. contoh dia mula bekerja pada 10hb. bagaimana saya ingin kira gaji dia. syarikat saya sabtu dan ahad cuti.

    Reply
  7. izwanbakhtiar

    Saya nak tanye tentang gaji saye…..walaupun compny yg bg cuti….knape waktu cuti tu dlm beberapa hari tu d tolak jugak….sye nk tanye harus kah d tolak walaupun hari kite kerja tu compny yg bg cuti

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *