ANUGERAHKAN JENAMA PRODUK ANDA TARAF 7 BINTANG

Jenama-jenama besar seperti Adidas, Google, Nike, Mc Donald dan tak lupa jenama tempatan seperti Maxis, Adabi dan Ramly adalah jenama-jenama bertaraf 7 bintang dan ke semuanya ada satu persamaan >>>>>
.
.
>>> Persamaan mereka adalah, ke semua jenama besar ini telah berdaftar sebagai trademark. Pendaftaran trademark memberi perlindungan undang-undang terhadap jenama yang didaftarkan.
.
.
Jenama anda juga boleh setaraf dengan jenama-jenama besar ini. Apa yang anda perlu lakukan adalah >>>
.
.
>>>daftar segera jenama anda sebagai trademark sebelum:
.
.
Jenama anda diciplak orang lain
Jenama anda disalahguna pihak lain untuk tujuan tidak baik
Orang lain daftar jenama anda dan anda tidak lagi boleh menggunakan jenama anda sendiri!
Anda di saman kerana guna jenama orang lain yang sudah berdaftar
.
.
MACAM MANA NAK DAFTAR??
.
.
Serahkan kepada kami. Kami adalah ejen berdaftar dengan agensi harta intelek di bawah KPDNKK dan pakar dalam menguruskan pendaftaran trademark dengan pengalaman lebih dari 10 tahun.
.
.
Antara klien kami adalah Mr DIY, Sharp Electronic Malaysia, Aman Palestine, TNB dan Universiti Tun Hussein Onn Malaysia.
.
Kami akan membantu anda membuat pendaftaran trademark dari segi:

.
 Semakan jenama
 Proses permohonan
 Proses pewartaan
 Pengeluaran sijil

Dalam makna kata lain, kami uruskan dari A sampai Z. Sampai anda dapat sijil!
.
.
Untuk mendaftar atau pertanyaan lanjut, whatsaap kami dengan klik link di bawah:
.
.
http://trademark1.wasap.my/
http://trademark2.wasap.my/

Kes Konflik Trademark

Minggu ni saya dan team saya menerima dua kes masalah penggunaan trademark yang mempunyai konflik.

Kedua-duanya adalah melibatkan produk kosmetik yang menggunakan nama yang serupa.

Berlaku ugut-mengugut di antara pemilik produk. Ada yang nak menyaman, dan ada yang nak menyaman balik. Hari-hari berlawan whatsaap nak mempertahankan jenama masing-masing.

Sedih pun ada tengok apa yang berlaku. Masalahnya nasi dah jadi bubur. Duit dah berpuluh ribu keluar untuk buat produk, tapi akhirnya bergaduh dengan pemilik jenama lain sebab “ter”pakai jenama orang.

Saranan saya, sebelum keluar produk, pilih jenama yang betul dan buat semakan trademark dulu sebelum keluar produk. Dah pilih jenama, buat permohonan trademark secepat mungkin.

Dan pastikan monitor permohonan sampai dapat sijil. Bukan setakat buat permohonan sahaja lepas tu biarkan.

Jika perlukan sebarang bantuan untuk mendaftar trademark atau trademark menghadapi masalah bantahan atau bangkangan, boleh hubungi saya.

 

*Gambar sekadar hiasan

Rayuan Cap Dagangan

Selain dari menguruskan pendaftaran, tugas sebagai ejen trademark juga termasuk membuat rayuan untuk trademark yang menerima bantahan dari MyIPO.

Jika permohonan yang saya uruskan dari peringkat awal biasanya jarang mendapat bantahan kerana semakan telah dibuat terlebih dahulu. Tetapi, untuk yang membuat permohonan sendiri, banyak permohonan yang mendapat bantahan dan datang kepada saya untuk bantuan membuat rayuan.

Dan ada di antara bantahan yang diterima hampir tidak mempunyai peluang langsung untuk berjaya di dalam rayuan.

Antara sebab bantahan adalah tidak mengikut syarat pendaftaran yang ditetapkan Akta dan juga mempunyai persamaan dengan trademark yang sudah sedia ada.

Rayuan mesti difailkan dalam tempoh 2 bulan dari tarikh surat bantahan. Jika tidak membuat rayuan, permohonan akan dibatalkan dan jika lewat membuat rayuan, penalti lewat akan dikenakan.

Hubungi saya 019-3781629 jika anda memerlukan bantuan untuk membuat rayuan cap dagangan.

Ejen Cap Dagangan (Trade Mark Agent)

principle

Saya adalah ejen cap dagangan berdaftar dengan Perbadanan Harta Intelek Malaysia, agensi di bawah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi & Kepenggunaan. Saya diberi amanah untuk mengendalikan proses permohonan bagi pihak pemohon dan lain-lain perkara yang melibatkan permohonan dan pendaftaran cap dagangan. Sebagai seorang ejen, saya juga akan memberikan khidmat nasihat berkaitan pendaftaran cap dagangan. Continue reading Ejen Cap Dagangan (Trade Mark Agent)

Perkhidmatan Pendaftaran Cap Dagangan (Trade Mark)

Kepada semua usahawan di luar sana, mulai hari ini saya menawarkan perkhidmatan-perkhidmatan berkaitan pendaftaran cap dagangan di Malaysia dan juga luar negara. Antara perkhidmatan yang saya tawarkan ialah:

  • Carian cap dagangan
  • Penentuan kelas barangan cap dagangan
  • Pengisian borang permohonan cap dagangan
  • Menghantar permohonan cap dagangan ke Perbadanan Harta Intelek Malaysia (MyIPO)
  • Pindaan perkara-perkara berkaitan cap dagangan
  • Menyediakan hujahan bertulis untuk rayuan pendaftaran cap dagangan
  • Mewakili pemohon untuk sesi pendengaran (hearing) bagi tujuan rayuan pendaftaran cap dagangan
  • Memproses borang setujuterima untuk penerbitan warta kerajaan
  • Pembaharuan cap dagangan
  • Mengendalikan kes bangkangan ke atas cap dagangan (trade mark opposition)
  • Mengendalikan proses pendaftaran cap dagangan di luar negara.

Jika memerlukan perkhidmatan-perkhidmatan di atas, sila hubungi saya untuk mendapatkan sebut harga. Harga yang ditawarkan insyaAllah berpatutan.

Tel: 019-3781629 (Azizi)          Emel: azizizulkefli@gmail.com

*Urusan pendaftaran cap dagangan akan diuruskan oleh saya sendiri menerusi syarikat AsicoNextech Sdn Bhd. , Ejen Cap Dagangan berdaftar dengan MyIPO